RSS 2.0

Dumma köksassistent

Idag tänkte vi äta hamburgare men vi hade inga bröd så mamma bestämde sig för att baka. Dessvärre så fastnade stackars Robin med fingret i mammas dumma köksassistent och klämde pekfingret och slet sönder nageln. Mkt blod. (Han fick tydligen en liten fraktur i skelettet i fingertoppen också, stackarn) Direkt på med blöt, kall handduk och iväg till akuten. Joel stannade hemma med mig och jag lagade gourmetmiddag, som bestod av pasta (färsk/frusen) och varmkorv. (Joel gillar´t)
Degen som stod på jäsning fixade pappa till när han kom hem och det blev småfranska. Mums.
Joel och jag gick ut med Egon och Joel ramlade ner i snön och kom upp och såg ut som en snögubbe (ännu ett gråtande barn idag.) Egon försvann i snön men skuttade upp lika fort igen. Och vi skrattade åt honom. När vi kom hem så tände vi ett ljus hos Sockan och sen skottade vi bort all snön så att Uffe får plats med bilen när han kommer hit inatt. När vi kom in var pappas småfranska klara och jag fick ett MMS av mamma.

Har man bandage på fingret så måste man få åka rullstol och läsa tidningar om traktorer.



Och när lillebror är på sjukhuset och man har varit ute och skottat så
får man bli lite bortskämd och äta nygräddad macka i soffan.



Nu är mamma och Robin påväg hem. Orolig har jag varit.


Pusskraam

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fina :) hoppas robin inte har så ont idag.

2010-11-26 @ 13:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback