RSS 2.0

Tingsgatan 29A

Idag var vi och kollade på lägenheten och vi bestämde oss för att ta den, den kändes stor, så den 1 februari flyttar vi.
Vi behöver all hjälp vi kan få. Hissen är för liten för att ta säng och soffa i, så det blir att ta dom i trappan 6-7 våningar. Och när jag skriver 6-7 våningar så förstår ni kanske att det är en lägenhet med TVÅ VÅNINGAR! Det är sjukt nice och jag kan erkänna att man känner sig lite smått vuxen när man har en egen trappa i boendet. Nu fattas bara en egen liten trädgård, men balkongen var väldigt stor så där kan jag odla. Dessutom var den inglasad så jag kan odla häftiga saker som typ citroner (kanske). Fast iochförsig så var det damen som bor där nu som hade satt dit "inglasningen" men hon sa att vi kunde få köpa det, så jag ska ringa henne imorgon och höra hur mycket hon vill ha för det. Förhoppningsvis blir det inte så dyrt.
Dat bästa med lägenheten förutom trappan är att nästan alla väggar är målade istället för tapetserade så det blir hyffsat lätt att göra om väggarna. Till och med badrummet gick att måla om, där var sån där vävd tapet, och det känns jätteskönt då vi alltid annars har haft oturen att ha fula färger i badrum som inte går att ändra.
Så nu snurrar alla inredningsdrömmar runt i huvudet igen.

Btw så köpte vi tre nya julprydnader igår. En stor tomte som ska stå brevid den svarta, glittriga granen och två stora kulor som vi tänkte ha i fönstret. 15 kr/st. Ett riktigt kap. Tomten är väl ca 35-40 cm hög och kulorna är meega!




Pusskraam


Kommentarer
Postat av: Martina

Vart hittade du dom kulorna? ullared igen? :)

2010-11-05 @ 08:40:16
Postat av: Emma

Vi köpte dom på Citygross, så du kan ju kolla om dom har såna i Uppsala med om du vill ha såna. :)

2010-11-05 @ 14:00:09
URL: http://pasanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback