RSS 2.0

Storm och fallande fönster

Har precis varit och köpt en ny (begagnad) skrivare då min gamla totalvägrar skriva svart, vilket är det enda jag behöver typ. Iallafall så blåser det väldigt mkt i Klippan nu, nästan så Egon flyger iväg, så när vi var på väg hem ramlade det ner ett stoort fönster i backen och gick i tusen bitar, hade det ramlat 20 sek tidigare så hade vi legat under. Sjukt häftigt var det men samtidigt tråkigt för den som blev utan fönster nu.

Jag har börjat snoka på en massa tutt-bloggar (tjejer som skriver om sina förstoringar) så gissa om jag har blivit ännu mer sugen på förstoring.
Var på möte med Pickalot i onsdags och i påsk ska jag jobba "dygnet runt" som dom sa. Enligt dom så kommer jag jobba från 6 till 22 ungefär men vi får se, jag har ju inga Maxi-butiker, men det blir nog mycket ändå. Så vecka 16 blir det jobb måndag, onsdag, skärtorsdag, långfredag och påskafton. Långfredagen och påskafton är det 100% OB hela dagarna. Så det mesta av dom pengarna kommer jag förhoppningsvis kunna lägga undan.

Funderar på att börja med pulver-diet också så jag kan bli fit-for-fight till sommaren. Har ju gått upp en hel del kilon sen jag blev tillsammans med Tuffe-Uffe och dom vill jag försöka bli av med igen så jag ser ut som innan, och kan använda kläderna som bara hänger i garderoben. Jeansen som jag hade på mig första gången jag träffade Uffe får jag inte ens över låren längre.
Men jag vet inte vad jag ska använda för något. Cambridge, Nutrilett eller något annat. Vi får se.
Nutrilett är ju billigast, men jag vet ingen som prövat det så jag vet inte om jag vågar.
Har ni några tips?



Pusskraam


Kommentarer
Postat av: Inger

Synd att ni inte kommer hem över påsk :( Pulverdieter funkar bara tillfälligt men är bra som en start fast jag skulle tycka att det är svårt att inte få tugga maten. Har aldrig provat. Det bästa är att äta nyttigt och röra på sig men det har du väl hört ;) Mycket grönsaker och frukt och mindre onyttigt. Byt ut kött mot grönsaker i tex köttfärssås kan man ha i riven morot och fyll halva tallriken med grönt och ät det först så hinner du bli mätt fortare. Det tar en stund för hjärnan att fatta att man är mätt. Grönt är inte bara gurka och tomater och sånt utan mer fiberrika saker som morot, broccoli tex. Vilken pulver man väljer beror nog mest på smaken. Börja inte jojobanta bara. Det blir bara värre då. Kram

2011-04-08 @ 19:07:25
Postat av: Johanna

Nutrilett smakar bara pulver, skit svårt att dricka man får kräkkänslor likaså naturdiet :/. bara så du vet tänkte jag ;). Kommer ni upp något i påsk?? annars kan man ju testa GI-dieten eller low carb diet

2011-04-08 @ 20:04:34
Postat av: Emma

Mamma: Vet att man ska träna och sånt, men det blir nästan aldrig av och jag vill ha ett snabbt resultat.



Johanna: Okej, tack för tipset. GI och LCHF har jag funderat över men känner mig mer inne på pulver. Vi kommer inte upp i påsk, jag ska jobba i Skåne då.

2011-04-09 @ 18:13:56
URL: http://pasanen.blogg.se/
Postat av: Inger

Det blir dyrt med pulver. Har inte smakat nutriletts pulver men deras färdigblandade "småtetror" är inte så tokiga. Fast då gillar ju jag kaffe ;) som de ofta är smaksatta med.

2011-04-11 @ 10:50:44
Postat av: Emma

Mamma: Jo, det är pengarna som gör att jag inte vet om jag kan göra det, tyvärr. Har pratat med en tjej här i Skåne som använder Cambridge, det går på knappt 500 i veckan, och jag kommer ju antagligen bara behöva använda det i ungefär 2 månader. Och visst, det blir mkt pengar, men jag kommer ju inte äta någon mat eller dricka någon läsk, cider, vin under den tiden så dom pengarna får man ju räkna bort.

Men jag får se hur jag gör.

2011-04-11 @ 14:04:53
URL: http://pasanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback