RSS 2.0

Hundbajs överallt

Jag var nyss ute med hunden, på kissrundan som är tio minuter lång. På tio minuter ser man ungefär tio högar med skit. Jag fattar inte. Det är en hög i minuten. Hela Klippan består av hundskit. Och här i Klippan så har vi stolpar med hundbajspåsar på för t.ex. dom som glömt påsen hemma, eller kanske inte har råd med påsar. Men det konstiga är då att varför används dom inte?! Dom fyller på dom kanske en gång i månaden och sen några dagar senare så är alla borta. Man ser såna som proppar hela fickorna fulla av påsar. Men vad används dom till? Inte till att plocka upp hundskit iallafall. Används dom till fryspåsar eller? Dom få gångerna jag glömmer påse så är det alltid slut på stolparna så då måste jag gå hem och hämta påse och sen gå tillbaka och hoppas på att någon inte klivit i det innan jag hunnit plocka upp det. För sån är jag. Jag plockar upp efter min hund! Jag skulle få dåligt samvete om jag inte gjorde det. Jag skulle krypa in i buskar om det behövdes för att plocka upp efter min hund.

Men men, nog om det, inget kommer förändras bara för att jag skriver om det. Tyvärr.
Nu ska jag duscha, sen ska jag iväg och handla så jag kan fixa mysig överraskningsmiddag tills Uffe kommer hem. Efterrätt blir fryst daimcheesecake så därför måste jag börja i tid.


Pusskraam


Kommentarer
Postat av: Martina

Va mysigt med middag.. daimcheesecake låter jättegott, du får visa receptet sen :) jag skulle iaf inte vilja frysa mat i hundbajspåsar :P ..haha väldigt bra av Klippan att ha de så, men dåligt att de inte används som de borde, men de blir nästan alltid så känns de som.

2011-01-14 @ 14:42:33
Postat av: uffe

du är super duktig.. synd att det inte fanns fler som är som dej...älskar dej och tack för middagen <3

2011-01-14 @ 17:57:59
Postat av: Emma

Tack för kommentarerna!

2011-01-15 @ 13:40:57
URL: http://pasanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback