RSS 2.0

Sängen är min bästa vän..

Och jag vet, det är hemskt. Jag sover mer än jag är vaken. Det gör mig bara mer trött. Jag orkar inget, känner mig så ensam hela tiden. Jag orkar inte söka jobb, jag orkar inte vara ensam, jag orkar ingenting. Jag bara går och lägger mig istället och hoppas att ångesten är borta när jag vaknar, men icke. Det blir bara värre, men orkar jag göra något åt det? Nej.
Bilen håller på rasar, kommer bara nya fel hela tiden. Imorgon lämnas den in för felsökning för att lysena inte funkar. Och om det är det "kända s40-felet" så ryker 2000 kr. Vi som behöver alla pengar vi kan få till flytten, och dessutom ska Uffes bil in på service den här veckan också, så där ryker 4000 kr. Bromsarna är inte heller som dom ska på min, dom tar väldigt sent. Så det jag har att se fram emot är säkert att det kommer bli lika dyrt att fixa alla kommande fel som att köpa en ny.. Men för vilka pengar då? Rutan är det en spricka i och i somras så lagade jag solskyddet med en juiceförpackning. Känns som att den kommer rasa vilken sekund som helst. Idag när vi kom ut så var batteriet urladdat (och jag hade inte haft något igång) men som tur var så hade det inte frysit, så vi fick ta fram startkablarna. Tur att vi har två bilar.

Jaja, nog om allt dåligt..
Idag fick vi trådlöst internet, så guess what?! Jag sitter vid köksbordet nu. :) I nästa lägenhet kommer vi dessutom att ha hemtelefon vilket jag har längtat efter.
Vi flyttar den 1 februari och det börjar verkligen närma sig. Uffe har redan packat en låda. Och han tjatar febrilt om att vi måste packa mer, för "vi kommer inte hinna annars". Hehe, så i helgen har jag lovat honom att vi ska börja. Ska bli skönt att få komma till lite nytt. Förhoppningsvis kan jag se det som en nystart för mig, istället för att sova så kommer jag kunna pyssla med inredning och målning ett tag.

Jag har förresten beställt hem en billig, liten kompaktkamera som jag kan ha hemma och på semester osv. Så jag slipper släpa på systemkameran och vara orolig att den ska gå sönder. Den borde komma nu i början på veckan. Det ska bli kul. Jag har också framkallat 100 bilder från Fuji, som dom också borde komma nu i början på veckan.
På tal om ingenting så tändes min symaskinslampa förra veckan och varken jag eller Uffe var i närheten av den, det var lite läskigt. Och idag var det någon som försökte komma in här, stoppade i nyckeln i låset och försökte vrida om, antagligen märkte den att det var fel dörr, men det är inte första gången det händer, så det ska bli väldigt skönt att flytta.

I helgen sov Uffes lillebror Peter över här och på fredagen blev vi fulla, senare på kvällen kom också Uffes lillasyster Frida. Det var mycket trevligt. :)

Jag har ju inte bloggat på sjukt länge så det blir mycket hopp den här gången.
Nyår spenderades hemma i Skyttorp med familjen, det var lugnt och skönt. Och idag fick jag förresten reda på att Joel har tappat fyra framtänder så han kan få ut tungan genom gluggen. När jag åkte hemifrån den 2 januari så hade han bara tappat två. Får citera kusin Johanna "tänderna bara ramlar ur munnen på honom". :)

I julklapp fick jag min efterlängtade Volumemaster, så nu för tiden går jag runt med volym i håret. ;) Den fungerar bättre än förväntat, riktigt bra är den. Volymen håller även fast man sover på det. Love it!

Nu har jag inget mer att skriva. Så här kommer två bilder från sist jag var hemma i Skyttorp, då spelade vi väldigt mycket barn-Uno (Joel och Robin fick det i julklapp) så dom blev tillslut väldigt duktiga på att hålla korten. :)






Pusskraam


Kommentarer
Postat av: Martina

va fint :) jag har också beställt 100st bilder.. på robin till hans fotobok..haha hoppas du mår bättre. puss och kram <3

2011-01-11 @ 08:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback